torsdag, april 05, 2012

Skärtorsdag i skärt

Påsken firas som sagt inte på samma sätt här borta i Amerikat. Man jobbar som vanligt både Skärtorsdagen, Långfredagen och Annandagen. Business as Usual med andra ord. Alltså har jag inte någon direkt Skärtorsdagskänsla. Jag har inte sprungit på några påskkärringar. Inte heller sett några påskris med färggranna fjädrar. Istället har jag haft ett lunchmöte med en mycket trevlig man. Vad vi pratade om? Jo, han gav mig lite allmänna råd och tips om mitt jobbsökande. Efter lunchen gick jag vidare till Central Park där jag tog en riktigt skön promenad och fick därmed njuta av det ljuvliga vårvädret och också en hel del av alla Skära Blommor. Så lite skärt har jag iallafall fått denna Skärtorsdag,












Den senare delen av kvällen tillbringade vi hos våra vänner Familjen K som hörde av sig för att bjuda oss på efterrätt. Som alltid är det så roligt med sådana här spontana överraskningar. Och Lill-Skruttan och R var så söta tillsammans ikväll. Inga bråk alls, utan lek och en massa kramar. Innan vi kom hade R tydligen sagt till sina föräldrar att han bjudit över Lill-Skruttan "...because I love her." Så sött! Imorgon ska Green Room göra en utflykt till Central Park Zoo. Jag, samt ett par andra föräldrar kommer att följa med och det ska bli jätteroligt! Vädret ser ut att bli riktigt fint även under morgondagen så jag hoppas och tror att det kommer att bli en bra utflykt.

8 kommentarer:

Fourmum sa...

Så vackert! Här är det lite små knoppar på träden, annars är våren seg iallafall i våra trakter. Kram!

Marie sa...

Hoppas du fick många bra tips på lunchmötet! Vilka fina bilder! Hoppas ni får en fin påsk! :)

Anonym sa...

Åh, vilka härliga vårbilder!=) Här yr snön ned, inte svårt att lista ut var jag helst skulle vilja befinna mig just nu.;-)

Saltistjejen sa...

Fourmum,
ja det är otroligt vackert i Central Park och runtom i staden nu! :-) Snö känns väldigt avlägset här. Hoppas ni snart får vårvärmen tillbaka.
Kram!!


Marie,
jodå en del fick jag såklart. Det är alltid bra att prata med dolk som har lite mer erfarenhet så jag är glad att han hade tid att ses.
Hoppas ni har en fin påsk ni med!!
Kram!


pennysdagar,
tack! Ja det är vårigt värre här nu. Snö låter inte lika roligt, men så är det ju i april i Sverige. Ena dagen snö nästa vårigt igen! Hoppas ni snart får våren tillbaka!
Kram!!

Äventyret framtiden sa...

Oj, så mycket jag tycker om din skära skärtorsdag. Tack!

ha en finfin helg!

Kram
Karin

Monica sa...

Vackra blommande träd, så härligt!

Cecilia/svengland sa...

Här i England firar man ju inte heller påsk som hemma i Sverige, vi kom precis hem därifrån igår och jisses med tuppar och hönor och ägg och dekorationer det fanns överallt! Jag nöjde mig med att köpa med lite fjädrar och göra lite påskris!

Saltistjejen sa...

Pettas,
tack vad glad jag blir°
Jag har inte hunnit med ditt fredagstema alls, får se om det hinns med i veckan Hoppas ni har en riktigt fin påsk!
Kram!


Monica
ja det är verkligen så vackert här nu!
:-)


Cecilia.
nej det är nog som här där påsken inte alls är någon högtid som märks så mycket.
Hoppas ni hade en fin Sverigeresa!
Kram!