tisdag, april 24, 2012

En snutt av Times Square och SoHo

Idag blev det en kort stund på Times Square där Honken och Holmskan hade gått runt lite och kollat, shoppat och turistat lite i största allmänhet efter deras morgon vid Rockefeller Center. Ganska snart efter att jag kommit dit, drog vi vidare ner till SoHo där det blev lunch och mer shopping. En härlig dag tillsammans igen! Imorgon blir det Ground Zero till att börja med. Och M kommer hänga med hela dagen. SKOJ! Eventuellt har vi lite barnvakt på kvällen och i så fall kan vi kanske stanna till på ett av våra favoritställen tidig kväll och ta en drink eller två samt äta middag. Vi får se helt enkelt. Oavsett ska det bli roligt att ha en hel dag tillsammans alla fyra! Och vädret verkar som om det ska bli helt okej också.




Jag såg det inte då jag tog bilden, men i bakgrunden står ju Gammelsmurf...!



En sväng in i Yankeesbutiken.

Här är vi!


Nere i SoHo åt vi på lilla franska restaurangen "Parigot". Mycket gott och väldigt mysigt. När vi satt oss och beställt maten såg vi att de faktiskt var rekommenderade i Guide Michelin. Ingen stjärna men en rekommendation. Det kändes ju inte helt fel.


Sedan blev det shopping längs Broadway.





I väntan på tunelbanan på Spring Street 

Kvällen blev sedan en riktigt lugn hemmakväll. Skönt för alla tror jag. Honken och Holmskan däremot åt middag på en av våra favoritställen här i närheten "Les sans Culotttes", men själva stannade vi som sagt hemma. Kändes bra efter den sena bortakvällen igår. Lill-Skruttan var på sitt allra soligaste humör och delade frikostigt med sig av både kramar och komplimanger. Underbart! En dag när den är som bäst, fylld av några av ens allra käraste vänner och sedan sin fantastiska familj! Det kan liksom inte bli bättre....!


Alla bilderna idag är tagna med systemkameran och vårt 30mm objektiv. Så KUL!




16 kommentarer:

Petra Mitt i Livet sa...

Vilken härlig dag och vilka suveräna bilder!! Den med din vän i sminkspegeln gillar jag skarpt!
Go'natt och ha en trevlig dag imorgon!

Mallis sa...

En toppendag i New York helt enkelt.

Coolaannna sa...

Vilken tur din vän har som har en vän som du!

Det vankas shopping och det är ju alltid kul!!

Kram Anna

Trillingnöten sa...

Det är lite kul när man får besök och får upptäcka staden igen, med nya ögon :) Man blir lätt hemmablind var man än bor!

Saltistjejen sa...

Petra,
Tack!!! Det var verkligen jätteroligt att använda det objektivet!
Hoppas ni har det riktigt bra med ert Sverigebesök också!
Kram!


Malligs,
Haha japp exakt!
:-)


Coolaanna,
Å tack det var jättegulligt sagt! Och shoppingen stod våra vänner för. Men det passar mig bra för jagbföljer gärna med runt i affärer men är inte jättebra på att shoppa själv. Om det inte handlar om friluftsliv- eller sportaffärer hahaha!
Kram!


Trillingnöten,
Ja visst är det så. Att få besök gör verkligen att man gör en massa saker man annars inte gör.
:-)

Desiree sa...

Så kul att se alla dina bilder från NY och när ni är ute på stan. Nog ser man att ert besök trivs och njuter av sin vistelse. Oj vad mycket ni hinner med. Kul att ni får en dag alla fyra tillsammans. Jag blir själv väldigt sugen på NY när jag ser alla dessa bilder.
Kram!

Miss Marie sa...

Jag följer gärna med på utflykt i NY nån dag! ;)

Millan sa...

Ah vad harligt! Jag blir SA sugen pa en resa till new york!!

Ps, lite roligt ar att jag fick ett meddelande pa min blogg fran han som skrivit Hurda Gurda Murder och som aven spelar Wallander :-). Han tyckte det var roligt att vi gillade den och berattade att dom kommer vara i Edinburgh pa filmfestivalen dar i augusti. Jag holl pa att satta kaffet i vrangstrupen nar jag sag meddelandet.

Kram!

Channal sa...

En dag när den är som bäst! Härligt Saltis! Och 1000-tack för bildsvepet!
KRAM! Anna

Annika sa...

Vet du, det SYNS så väl att du tagit bilderna med en SLR. Det är ett annat djup i dem , skärpa. Gillar dem jättemkt!
Allihopa!!
Fin bomb.

Roligt att ni har det SÅÅÅÅÅ BRA!!!
Underbart med kärt besök!
Fortsätt att ha det BÄST!!!

Kram!

Saltistjejen sa...

Desiree,
tack! Ja det ska bli så kul! Roligt också att du blir NY-sugen. :-) Ni får boka en resa snart.
kram!


Miss Marie,
vad fint!
:-)


Millan,
vad roligt och kanske kommer ni hit en dag.
Hahahahahaaa OTROLIGT KUL att du fick meddelande från personerna bakom Hurda Gurda Murder!!! :-D
Kram!


Channal,
ja det var en härlig dag. Hoppas på en minst lika bra dag idag. :-) Och roligt att du gillade bilderna.
kram!


Annika,
ja det är fantastiskt med sådana här besök! Att få tid tillsammans. Prata och umgås, Uppleva saker ihop. Ja det är det bästa!
kramar!!

Steel City Anna sa...

Undrar vad Gammel-Smurf hade för sej :)

Charlie sa ... sa...

Vad ni hinner med!! SÅ roligt, och härliga krogar, bra shopping. Kameran är toppen, jag vill ha en kamera jag med. Ska kolla i helgen!!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Steel City Anna,
jaaaa du DET kan man fundera på! :-)


Lotta,
ja det har varit full fart här de senaste dagarna. Roligt! Hoppas du hittar en bra kamera du med. Fast jag älskar verkligen dina iPhonebilder! :-)
Kram!

Emma sa...

Fina bilder! Reagerade genast på dem- gillade också speciellt den på henne i spegeln, den när han sitter i baren med en öl och den i tunnelbanan Spring Street är jättefin! Från vimlet ovan jord till det mystiska lugnet (innan tåget dundrar in)...man får verkligen en känsla av att vara med er.

Härligt med efterlängtat besök och att få vara lite turist!

Kram

Saltistjejen sa...

Emma,
tack vad roligt! jag blir jätteglad!! Tycker själv det är jätteroligt att börja lära mig lite mer och testa lite nya saker med det här objektivet! :-) Kanske borde jag blivit fotograf istället...?
;-)
Kram!!