torsdag, april 19, 2012

A Great combo - "Walking Dead Mad Men"

För er som liksom jag, gillar att följa både TV-serien Walking Dead och Mad Men kommer här en otroligt rolig kombination! Jag gillar framförallt hur väl deras röster (dialekt, ton, sätt föra dialogen etc) stämmer med originalserierna! Så välgjort! Och ROLIGT! Om ni väljer att klicka på play nedan så förbered er på att se Don Draper göra en presentation ni aldrig tidigare sett honom göra...


Och på tal om roliga "kombos" så har Millan en riktigt rolig film på sin blogg idag. "Hurda Gurda Murder". Klicka gärna in er hos henne och se den! En kombination av svensk, dansk och engelsk kriminalare! Henning Mankell's Kurt Wallander, Sara Lund (från danska "Förbrydelsen", serien som nu gjorts om här i USA och då kallas "The Killing"), Lisbeth Salander (från Stieg Larson's böcker och filmerna baserade på dem) samt Barnaby (från "Morden i Midsomer").
ROLIGT ROLIGT! Även här är det nästan själva språket som är det allra roligaste. Hur de alla pratar "Skandinaviska" som låter lite som The Swedish Chef i Mupparna... Jag gissar att det är ungefär som icke-svensktalande personer uppfattar svenska?

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag ligger efter!!! Jag hinner inte med TV. Jag ser på webben om det blir något...suck! Jag som gillar bra TV.

Saltis, jag har lite godis med mig från Sverige...vi SKA ses snart hoppas jag!!

KRAMAR!

Saltistjejen sa...

Lotta,
haha vi kollar inget på TV direkt heller längre utan alla serier vi följer kollar vi antingen på Netflix eller på iTunes. :-)
Ååååå vad SÖT du är Lotta som köpte med lite smågodis till mig!! WOW!!!! Jag blir helt rörd!!! Och jättejättejätteGLAD!
Kramar!!!