torsdag, april 12, 2012

Mina nya kompisar

Ja, iallafall hoppas jag att vi kommer att bli just det - kompisar! Mina nya springskor och jag. Jag fyllde ju år för ett bra tag sedan och önskade mig då pengar till ett par nya löpskor. Detta eftersom de skor jag hade var flera år gamla och inte särskilt bra längre. Bland annat märkte jag det för att jag återigen fick ont i mitt gamla "springknä" och det tyder på att jag kramat musten ur de skorna. Eftersom jag helt kom av mig med löpningen i mitten av februari så har jag dock inte kommit iväg för att köpa nya skor förrän nu. Men efter att ha anmält mig till "Tjejmilen i New York" så känner jag mig grymt taggad igen! Så i eftermiddags promenerade jag iväg till en löparaffär som min springkompis K rekommenderat till mig; Jack Rabbit. Jag fick superbra hjälp där av en kunnig kille. Jag hade med mina gamla skor så han fick se vad jag sprungit i fram till nu, och sedan tog han fram 3 olika par skor. Jag fick testa dem på löpbandet där och alla gjorde tydligen vad de skulle med mitt steg, så i slutänden var det känslan som fick avgöra vilka det blev. Och det blev återigen ett par Saucony (som mina gamla) fast en annan modell. Hurricane 14. De satt som en smäck och kändes lättare och mer följsamma än mina gamla. Jag ser redan fram emot att testa de imorgon!


På vägen till Löpaffären Jack Rabbit upptäckte jag att vårblomningen kommit in i ytterligare en ny fas. Azaleorna är på gång att slå ut längs vår gata och det är ljuvligt vackert. Det ska tydligen komma en ny värmebölja nu i slutet av veckan och början på nästa. Imorgon ska det bli knappa 20 grader. Så jag gissar att blommorna kommer att slå ut fortare än kvickt under de närmaste dagarna.

Azaleorna har börjat slå ut. Och snöklockorna blommar för fullt.

Fortfarande blommar en hel del träd runtom i staden också.

Och de flesta träden börjar få gröna flor.

Jag gissar att det kommer kännas som sommarlöpning imorgon då jag och mina nya kompisar ger oss ut tillsammans. Och det känns faktiskt hur bra som helst! Sade jag att jag känner mig grymt taggad?! Med nya skor på fötterna och ett lopp i sikte känner jag att min gamla träningsglädje har vaknat igen. 

14 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Dessutom är dina nya skor riktiga snyggingar!

Saltistjejen sa...

Eastcoastmom,
Å, tack!!!
:-)

Fourmum sa...

Snygga bilder och skor! De ser dessutom ut att vara sköna :) Kram!

Desiree sa...

Snygga skor! Jag har haft ett par Saucony och gillade dem väldigt mycket. Har faktiskt kvar dem än även om de är slitna. Använder dem inte till att jogga i längre men de funkar bra som vanliga vardagsskor att gå i. Vad kul att du anmält dig till ett lopp. Löpningen har verkligen tagit fart för dig :-)
Jag tror du kommer att göra riktigt bra ifrån dig i dina nya skor på tävlingsloppet.

Värmebölja önskar jag att man kunde få in lite av här. Här finns ännu inte mycket vår att ens tala om.
Kram!

Liz sa...

Som andra redan sagt, snygga var de nya kompisarna ocksa! Kul att det finns lite farg pa tranings klader och skor nufortiden! Gor det ju lite roligare, nar motivationen tryter, men det verkar den ju inte gora hos dig!

Kul med Varruset in Central Park! Sjalv var det lange sedan jag var ute och sprang har problem med knana, sa jag brukar ha svart for just jogging eller att springa.

Du verkar dock ha batterierna laddade! Harligt, och har man en sa fin park med underbar blomning sa ar det ju helt klart roligare att ge sig ut!

Ta det lite lugnt dock da du haft en liten paus, sa du inte gar ut for hart och skadar dig!
Kramar!!

Astrantia sa...

Jag önskar verkligen att det var 20 grader i Stockholm också, men det är bara 8 just nu. Men våren är på gång ändå om än långsamt.

Hoppas dina nya skor gör att du springer som vinden :)

Saltistjejen sa...

Fourmum,
Tack!!
:-)


Desiree,
Ja jag hoppas de ska bli sköna att springa i. Kul att du gillade dina gamla Saucony också. Värmen kommer nog till er med, men det brukar ju ofta dröja tills runt maj eller så.
Kram!

Liz,
Tack! Jo träningskläder är ku ofta ganska färgglada ändå. Tack också för omtanken! Jag ska tänka på att inte ta ut mig alltför hårt nu.
Kram!!!


Astrantia,
Ja vi får hoppas att det kommer lite värme till Stockholm också även om 8 grader låter rätt normalt för att vara såhär i början-mitten av april.
Kram!

Millan sa...

Supersnygga ju! Och det ar ju helt otroligt vilken skillnad det gor att trana i ratta skor. jag hade fel i typ 5 ar ... undrade varfor jag alltid fick sa ont under fotsulorna. Kopte sedan nya och de ar underbara! Hoppas du far en riktigt bra springtur imorgon.

Kul aven med loppet du anmalt dig till. Det gor ju helt klart skillnad att ha nagot att jobba mot.

Ser ut som om varen kommit nastan precis lika langt i NY som i Bristol. Det ar verkligen vackert ute nu och valdigt gront!

Kram

Saltistjejen sa...

Millan,
tack!! Och ja det är verkligen stor skillnad att träna med ett par bra skor jämfört med ett par gamla och slitna. Särskilt som jag har och har haft lite problem med mitt ena knä så känns det extra viktigt. Att jag började få ont i det igen nu var ju ett tecken på att mina skor var riktigt utslitna och det var dags att byta.
Loppet ska bli jätteroligt att springa och det känns bra att ha något att träna inför nu för att komma igång igen.
Och våren njuter jag av!
Kramar!!

Annika sa...

Snygga dojjor!!
Nu går tjejmilen som en dans!
Tycker det är ballt att du anmält dig!
Hoppas det inte blir för varmt.
Ja, jag såg att det ska bli HETT på söndag och sen en bra bit in i veckan.
Azaleorna stpr i full blom här hos oss nu: JAG borde plåta...
Stora kramar!!

Coolaannna sa...

Jag gillar dina kompisar! Nu hoppas jag på att dina kompisar träffar mina kompisar nästa år!!

Ta väl hand om dem. Ju mer kärlek du ger dem desto mer kärlek får du :)

Ha en fin fredag :)

Kram ANna

Saltistjejen sa...

Annika,
haha ja vi får väl hoppas det. :-)
Det är kul att ha loppet att se fram emot. Och ja, som sagt jag är inte nervös för att inte klara det utan mer taggad för att träna så jag kanske kan göra en hyfsad tid. För MIG alltså inte i konkurrens med andra. :-)
PÅ söndag ska det bli väldigt varmt men åska (här iallafall). Azaleor är verkligen otroligt vackra när de blommar tycker jag!
Hoppas du får en fin fredag!
Kramar!!


Coolaanna,
tack!! japp DET hade ju varit hur kul som helst om mina och dina kompisar kunde få ses! :-)
Jag lovar att ta väl hand om dem!
Kram!!

✿Ewa sa...

Så snygga skor! Tjejmilen i NY!! Så kul!

Kram!

Saltistjejen sa...

Ewa,
Ja det ska bli jätteroligt!
Kram!