onsdag, februari 10, 2010

Lägesrapport

Ute yr blötsnön.
Tazo ägnade morgonen med att försöka få fatt i snöflingorna som flög förbi fönstret. Det gick inte så bra så han gav upp efter ett tag. Men det såg roligt ut.
Dagis är stängt. Det blir halvdag på jobbet idag för både M och mig.
Det är extremt tomt överallt. på vägen till jobbet i morse var det nästan helt dött på gatorna. Den tiden brukar det vara som mest trafik. Rusningstrafik. Nu såg man en enstaka bil. Någon taxi. En ambulans som kom i full fart med sirenerna på. Annars tomt.
Likaså på jobbet. Det är inte många här.
Det känns helt enkelt som en söndag. Både ute och inne.

Angående gårdagens kvällsaktiviteter kan jag meddela att det var tyst i lägenheten när jag kom hem vid 21-tiden. M sa heller inget om någon borrning tidigare under kvällen. Så antagligen är grannen färdigborrad. Eller så tar han det dagtid nu?



7 kommentarer:

Pratglad sa...

Fniss fniss... mina pendlarkompisar och jag diskuterade att det borde bli snöhinderslov här också. Åtminstone när det som i förra veckan kom 30 cm snö på en dag.. men eftersom jag bor i en landsände som kan hantera snö var bussen aldrig mer än 10 min sen på en sträcka på 7 mil....

Saltistjejen sa...

Pratglad,
nej det är ju helt klart annorlunda när man lever och bor på ett ställe som kan hantera mycket snö. Likadant när jag bodde i umeå. Vissa vintrar unde det verkligen "storma" rejält under en natt men ändå var snöplogarna ute och fixade de flesta vägar och gångvägar snabbt.
Nu slipper du iallafall pendla på ett tag! Hoppas det känns bra!!!!
KRAM!

Fröken Anki sa...

Aha, så det snöar hos er också. Vilken vinter va? Bara att hålla sig inne om det blir för hemskt.

Skönt att grannen slutat väsnas i alla fall.

kram

Saltistjejen sa...

Fröken Anki,
japp här snöar det. mest blöt snö och nu har vinden avtagit så det känns inte som ngn storm riktigt.
Såg att du också är hemma idag för din skola är stängd.
Kram!

Annika sa...

Absolut, Saltis. Håller med dig om plogbilar och även vinterdäck. Visst är det märkligt att det itne finns bättre grejjer för dessa stormar kommer ju med jämna mellanrum.
Men, det som sker iår är EXTREMT...så extremt.
Här snöar det i sidled, det är en blizzard som heter duga.
Fick en kommentar från en läsare i Wisconsin, inte ens där har man vinterdäck. Det finns visst inte i dset här landet. Undrar hur det är i Kanada?
Nog blev detta i sanning en storm att minnas...
Detta är den snöigaste vinter jag upplevet sen jag flyttade till USA!
TA bilder!!! NYC i snö är ju så magiskt!!!
KRAM!!

Desiree sa...

Måste kännas jättekonstigt i en sådan stor metropol som NY att det är tyst och stilla och nästan ingen trafik. Märklig känsla. Tur att du och M iallfall kan gå till jobbet och inte är beroende av bilen. Skönt att grannen verkar vara färdigborrad också.
Sköt om dig i kylan och snön. Här har det blivit riktigt kallt också även om vi inte har någon snö så var det minusgrader då vi åkte till jobbet imorse.

Saltistjejen sa...

Annika,
jag undrar just om er blizzard är på väg hit också. Än har vi vind men inte blizzard-vind.


Desiree,
ja det är lite annorlunda. men inte helt kosntigt. I morse kändes det mer som en söndagmorgon eller så. Det är ju ofta ganska lugnt här i trafiken på helgmorgnar också.