torsdag, februari 25, 2010

Sen natt

Sitter fortfarande uppe.
TVn på. OS-matchen Sverige-Slovakien. Snart slut på första perioden; 0-0.
Konstigt nog känner jag mig inte så farligt trött. Kanske är det så att min förkylning äntligen äntligen har släppt greppet. Och därmed kommer en ny energi tillbaks. Idag har jag känt mig bättre än på länge. Rösten är fortfarande inte tillbaka helt. Men halsen har slutat göra ont. Och hostan är något bättre. Fortfarande kommer det ibland hostattacker som får magen att vilja kränga sig ut och in. Men de kommer med längre mellanrum nu.

M är på jobbet och förbereder en presentation han ska ha imorgon. Han har min fulla sympati. Jag vet hur det känns. Dagen innan. Inte skoj.

De närmaste dygnen ska ett nytt snö/regn-oväder dra fram här. Vi får se hur pass illa det blir.
Grannarna drabbas eftersom W´s mormor skulle flygit hit imorgon men flyget blev nu inställt. Hon kommer men frågan är när. Själva lär vi väl inte drabbas nämnvärt. Vi med gångavstånd till både dagis och jobb.

Jaja, nu ska jag nog ta och förbereda mig för sänggång ändå. Fast hockey lockar såklart. Vi får se hur det känns när jag borstat tänderna. Kanske sitter jag en stund i soffan ändå...
Detta OS har ju varit helt otroligt för Sveriges del!
Guld idag igen! Man blir ju bortskämd. Grattis stafettlaget!! För min del hoppas jag nu mest att Tre Kronor ska ta en medalj också. Då skulle jag vara såååå nöjd.
Men vi får se. Allt kan hända.

2 kommentarer:

Petchie75 sa...

Hoppas att Ms presentation gått bra! Har det kommit någon snö? Det snöade i Chicago igår när mina föräldrar landade där (snacka om omväg hem från Karibien!) men jag ser att de landade på Kastrup med "bara" en timmes försening - det räknas väl knappt för försening nuförtiden i SKandinavien där alla transportmedel är försenade eller inställda...
Jag såg stafetten igår i efterhand, NBC visade den i ett sammandrag.
Kram

Saltistjejen sa...

Petra,
japp nu snöar det som sjutton men inget ligger kvar för det är så blött!!! Trist.
Skönt att dina föräldrar kom hem som de skulle. Grannenes mamma skulle ju ommit idag från södra USA, men flyget blev inställt så nu vet de inte riktigt när hon kommer. Kanske imorgon?
Kramar!