måndag, juni 24, 2013

Sol vind och vatten

Strandutflykten igår var riktigt härlig! Det är underbart att komma ut från staden ibland. Särskilt heta dagar. Vi åkte till Cedar Beach som ligger en bit ut på Long Island (ganska nära Fire Island). Vi hade med oss Lill-Skruttans ena kompis. Från början var planen att hennes pappa också skulle kommit med, men eftersom han hade träning med sitt band hela förmiddagen (inför konserten och live inspelningen som ska ske på Jazz Standard denna vecka) och inte kunde komma ifrån förrän tidigast efter 11 så blev det inte så. Vi ville helst lämna staden redan på morgonen för att undvika så mycket trafik som möjligt. Och vi ville gärna ta med oss båda tjejerna som vi ju lovat och planerat. Så Lill-Skruttans kompis kom med oss utan sin pappa och det gick hur bra som helst! De hade så himla kul ihop på stranden och det var helt okej att se efter två barn. Vi fick dessutom hjälp av våra andra vänner Herr och Fru Wien som också kom till stranden. Det var på deras initiativ vi kom hit eftersom detta är deras favoritstrand.

Efter en hel dag bland sand och vågor (det var faktiskt bara Herr Wien som badade vi andra tyckte det var lite för kallt att doppa hela kroppen) var vi alla rätt färdiga. Men vi stannade till och åt middag i "The Beach Hut" först. Där spelade de även live musik. Jag tog deras crab cakes och de var riktigt goda. Några av oss kunde även njuta av riktigt goda pinja coladas. Tjejerna fick glass till efterrätt. Man kom nätan in i någon sorts semesterstämning. Men sedan var det dags att ta sig tillbaka in mot staden igen. Trafiken var som vi befarat, inte så kul. Många som skulle tillbaks till staden men till slut var vi ändå hemma igen. Alla med solkyssta kroppar och sand lite överallt. Trötta men nöjda med dagen.

Liz sa...

Sa harligt ni fick det, fina bilder! Det ser aven ut som om det inte var mycket folk just dar ni satt, vilket underlattar med barn, dom kan springa och rora pa sig fritt. Dessutom inte nagra "grannar" med handduk som far sand pa sig av misstag...
Skont med havet och stranden aven om man far med sig ett helt lass med sand hem, men det ar smallar man far ta..:)

Hur langt har ni till denna strand? Maste ju vara jatteskont nu med bil och kunna ta sig ut pa sana har utflykter pa helgerna och njuta lite mer av sommaren!

Trevlig avslutning dar med Pinja Coladas ocksa..

Kram

Sahra sa...

Härligt att ha en sådan lovely beach på nära avstånd. Älskar strandhäng

eastcoastmom sa...

Ser jättefint ut! Många gånger är det bättre med nåt extrabarn, då blir de egna barnen extra glada! (Fire Island är förresten fint, vänner har hus där)

Annika sa...

En sak är då säker, och det
r att det ofta var mkt lättare att ha med en kompis till K då hon var yngre.
Det var lättare för alla.
Ni hade verkligen en mysig dag där på beachen. Den ser underbar ut!!
Hur lång tid tar det för er att köra ut till den här stranden?
KRAMAR!!

Miss Marie sa...

Åh, så mysigt! Härligt med en sådan utflykt!

Sahra,
ja det var så härligt!!! Vi kommer säkert åka dit igen senare i sommar.
:-)

eastcoastmom,
ja det är ofta väldigt bra för tjejerna roar sig så himla fint nu tillsammans. Visst, när de är nere vid vattnet vill vi inte lämna dem ensamma utan är i närheten men det är ändå så kul att se när de leker. På Fire Island har jag aldrig varit men hört väldigt mycket gott om den!

Annika,
ja det är det verkligen just för att de roar sig så bra själva. Som vuxen får man mer tid att prata och umgås med andra vuxna då. OCH barnen har hur roligt som helst tillsammans så det är verkligen en win-win. :-)
Det tar ca 1 timme att köra om det inte är ngn trafik, men på hemvägen tog det nog ca 1,5 eller så för det var tjockt med trafik mot staden då. Alla som varit ute under helgen samt de som gjort som vi, en dagstur skulle hem....
Kram!!

Miss Marie,
ja det är så lyxigt nu när vi har bil och kan göra sådant här lite mer "spontant" och utan alltför mycket extrakostnader som det är då man ska fixa en hyrbil. :-)

Allt och/eller Inget sa...

Vilka härliga bilder!

Allt och/eller inget,
Tack!!
:-) Det var en riktigt härlig dag!

ExPIAtriate sa...

Det ser underbart ut! Haller med om att ta med kompis ar ibland enklare, da haller de sig sysselsatta och man kan sjalv slappna av lite. Vadret ser perfekt ut och vilken fin strand!

ExPIAtriate wife,
ja det var verkligen en härlig dag! Och det känns så fint att kunna göra sådana här utflykter lite mer spontant nu när vi har en bil.

Desiree sa...

Cedar Beach ser ju jättehärligt ut. E och hennes kompis verkar ser ut att stormtrivas. Kul även att era andra vänner hakade på och även de hjälpte till att hålla ett extra öga på tjejerna. Sommarlov på riktigt för småtjejerna med sol, bad och strand. Att ni har bil numer måste ju underlätta väldigt mycket för sådana här utflykter. Man brukar ju ha med sig en hel del då man åker till stranden och då är det ju extra skönt att kunna åka med egen bil.

Desiree,
Ja det var riktigt härligt och en fin strand som inte var helt "överbefolkad" utan vi hade gott om utrymme.
Våra vänner här är några av våra allra äldsta här och de är hur bra med barn som helst vilket underlättar när man träffas. :-)
Och att ha en egen bil är verkligen en frihet! Så härligt att kunna göra sådana här utflykter mer spontant.
Kram!!

Emma sa...

Vad hÄrligt!!! Jättemånga fina foton.

Martina sa...

Det ser underbart ut! Lyxigt att bo pa Manhattan och ha tillgang till det där sa pass nära!
Kramar

Martina,
ja det är lyxigt. Dock är det ju en bit att köra. Ca 1 timme eller mer (beroende på trafik) tar det att komma dit, och ofta längre hem eftersom det är mer trafik mot stan på kvällen. Men det är ändå härligt!
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Å vad härligt det ser ut!

Anna Fair and True,
Mmmmm det VAR det också! Riktigt härligt!
:-)

Charlie sa ... sa...

Visst har vi det bra som har så mycket härliga stränder nära! Jätteskönt en varm dag och i söndags var det verkligen VARMT!

Så roligt att ha en kompis med :-)

KRAM min vän!!
Lotta

Lotta,
ja det är ljuvligt! Och så skönt nu när vi har en bil och lättare kan komma dit. Tidigare åkte vi sällan till stranden.