lördag, januari 28, 2012

Att fylla år

Så var årets Födelsedag avklarad. En riktigt skön dag. Min önskan om Sång, Pussar och Kramar uppfylldes. En god frukost likaså. Sedan hade vi en väldigt lugn och skön morgon med bl a Skypesamtal och Face Time samtal till Sverige. Mitt på dagen begav vi oss ut en sväng i det vackra vädret. Fast vi hoppade på bussen efter en stund. Mest för att Lill-Skruttan fick ett smärre utbrott när hon insåg att vi inte skulle ta bussen (vilket vi först lovat henne...). Det blev alltså busstur. Eftermiddagen gick till tårtfix. Lill-Skruttan fick fria händer när tårtan skulle dekoreras. Det blev ingen Barbamama. Däremot en hel del M&Ms, chocolat chips samt ett par jordgubbar och blåbär. Färglatt! Sedan blev det Födelsedagsfika med Bubbel. Lätt Kaos som stundtals kantrade lite åt Mer Kaos. Vissa gånger blir det bara så. Fråga mig inte varför. Mycket bråk och gråt. Medling och förlåt. Lill-Skruttan var dessutom känsligare än vanligt. Jag vet inte, men kanske var hon lite för exalterad innan alla kom. Hon hade frågat "När när när ska gästerna komma???" konstant under hela dagen. Så jag tror nästan att det blev lite "overload" när de väl dök upp. Men mellan alla gråtattacker, bråk om leksaker och allmän lekturbulens hade vi trevligt. Under denna fika ringde även Olgakatt via Face Time, och jag fick glädjen att även säga hej till Pettas! När gästerna gått kände vi oss smått slut och det blev en lugn avslutning på dagen. Kvällens middag blev en god gryta från "slowcookern". Lite rött vin till det. Mums!

Och nu har man ett helt år att fylla med en massa skoj innan nästa födelsedag.

Sist men inte minst vill jag TACKA ALLA ER SOM GRATTAT och UPPVAKTAT MIG IDAG!!!!! Här hemma, på bloggen, på Facebook, via sms, telefonsamtal, Skype, Face Time, email. Jag känner mig oändligt Tacksam och Glad över att ni finns och att ni tänker på mig! TACK TACK TACK TACK!!!!

20 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Grattis grattis i efterskott! Later som du hade en underbar fodelsedag, tarta och bubbel samt pussar och kramar, vad mer kan man onska sig!
Hoppas avslutningen pa helgen blir lugn och skon samt en fin start pa veckan!
Kram!

Saltistjejen sa...

EsPIAtriate wife,
tack du! Ja det var en bra födelsedag!! :-) Och det känns inte helt fel att det är söndag imorgon så alltså ytterligare en ledig dag!
Kram!

Fourmum sa...

Grattis i efterskott! Det verkar ha varit en väldigt trevlig födelsedag :) Kram

Trillingnöten sa...

Vilken underbar dag ändå! Så alldeles lagom och lugn och fin! och den där tårtan skulle jag gärna satt tänderna i :) Hahaha

Desiree sa...

Ha ha det var det första jag tänkte på då jag såg bilderna att jag inte såg till någon Barbamammatårta ;-)
Den tårtan du fick dekorerad med MM´s ser jättegod ut. Fina tulpaner. Vilken mysig och trevlig födelsedag.
Kram!

Saltistjejen sa...

Fourmum,
TACK! Det var en riktigt trevlig födelsedag!
Kram!


Trillingnöten,
Tack! ja det var det. Skön på flera vis. Och du, tårtan var god. Synd att du inte kan kvista över för att smak en bit. Du hade varit väldigt välkommen! :-)
kram!


Desiree,
hahaha näpp det blev ingen Barbamama. Men jag är lika glad för det. JAG ville ju helst ha en jordgubbstårta. :-)
Kramar!

Anne-Marie sa...

GRATTIS Saltis! Såg ut som om du haft precis en sådan födelsedag som du ville ha. Tårtan måste ha smakat kanon med allt det goda på. :) Kramar!

KARLAVAGNEN sa...

Äsch, nu blir det lite i efterskott!!! Hjärtliga gratulationer i efterskott. Log när jag läste att Lill-Skruttan fick ett smärre utbrott när hon inte fick åka buss som ni liksom var överens om. Det är bra Lill-S stand your ground!
Gott att läsa att du slapp lakrits-tårtan, jag var lite bekymrad hur det skulle gå :-)! Önskar er en fortsatt skön söndag!

Fröken Anki sa...

Grattis i efterskott! Låter som en mycket mycket trevlig födelsedag.
Kram

Martina sa...

Stort Grattis lite i efterskott!
Verkar som att du fick en jättemysig födelsedag tillsammans med din familj och vänner.
Kram

Charlie sa ... sa...

Jag tänkte på dig igår!!!!
Var inne i stan i några timmar men
nere i meatpack - var så frestad att höra av mig och hade hoppats på att kunna komma förbi och ge dig en kram men jag hann tyvärr
inte utan fick kasta mig på tåget.

Vilken dag du fick!!!

Stor kram till dig raraste Saltis!! Vi tar en skål eller gofika ihop snart hoppas jag.

Josefine sa...

Grattis i efterskott! Själv ska jag lämna bort Gibson på kvällen på min födelsedag och gå på teater i min ensamhet! Men jag hoppas på lite tårta innan dess...=)

Annika sa...

Bra att du hade en så fin dag med de dina. OCH att allt var så lyckat.
HA, det ante mig att Olgaktten är med Pettas :-)
Fniss...
Kramar och ha en bra söndag nu!!

Coolaannna sa...

Ett stort grattis från mig till dig <3

Vilken mysig födelsedag du verkar ha haft!

Ett år äldre och ett år klokare!

Trevligt att få prata med andra via
Face Time!

Och alla fina kort! I love it!

Grattiskramar igen!

Saltistjejen sa...

Anne-Marie,
tack!! Ja det var en skön och mysig födelsedag med en himla god tårta! :-)
Kram!


Karlavagnen,
hahaha så du var lite bekymrad över lakritstårtan...! ;-) Och jodå, det är INGA fel på Lill-Skruttans vilja! ;-)
Tack för ditt grattis!
Kram Kram!!


Fröken Anki,
tack det var det!
:-)
Kramar!


Martina,
tack så mycket!!
Det fick jag. :-)
Kram!


Lotta,
tack! Det får bli en träff någon annangång när du kommer hit!
:-)
Kramar!


Finelinan,
teater låter väl toppen! Fyller du snart?
Tack för grattis också!
Kram!


Annika,
ja det blev det om än lite kaotisk där på eftermiddagen haha!
Och jodå, Olgakatt och Pettas har rest lite ihop. Men nu kommer Olgakatt hem igen. Vi får nog snart läsa om deras äventyr.
Kramar!


Coolaanna,
tack tack!!!
Ett år äldre och ett år klokare, haha ja vi får väl hoppas på att det sista stämmer också. :-)
Kramar!!

Katarina sa...

Varmt och stort grattis. Din dag blev så bra.. Härligt! Kul att se bilder på er alla samtidigt. Kram

bettankax sa...

Jag blir glad av ditt bildcollage:) det är riktigt "födelsedagsigt"...Låter som du fick en bra och fin födelsedag.
KRAM

Saltistjejen sa...

Katarina,
tack!! Och ja, det var e fin dag igår. Om än lite kaotisk ett tag. ;-)
Kram!!


bettankax,
vad kul! Ja det var bilder från gårdagens firande. :-) Dagen var mysig och rolig så det känns som en bra födelsedag.
Kramar!!

olgakatt sa...

....och i den allmänna förvirringen fick jag inte ur mig grattiset när vi sågs....
Hoppas att paketet hann fram.....
Tur att det är tanken som räknas...
KRAM!

Saltistjejen sa...

olgakatt,
å jaaa TACK jag fick paketet!! Skylten sitter nu på kylen! Eftersom vår diskmaskin inte var tillräckligt "magnetisk". Så nu har vi en smutsig eller ren kyl hahaha!!!