måndag, januari 23, 2012

Nya bud från IKEA!

Ååå! Jag fick nyligen en kommentar till detta inlägg.
Det är Gulliga Nessan som skrev såhär till mig:

Nessan sa...

Jag läste just en artikel på svd.se om detta med IKEA och externa varumärken och tydligen ska de nu ta tillbaka externa leverantörer i vissa kategorier (som tex godis) i vart fall under en viss tid framöver. Tänkte direkt på dig och ditt blogginlägg då jag läste det så jag ville bara berätta om detta! :)
http://www.svd.se/naringsliv/ikea-backar-om-leverantorer_6791231.svd

TACK TACK TACK Nessan!!!
Jag säger det igen. Vad vore bloggen utan alla er läsare och kanske framförallt ni som även kommenterar?! Tipsar, ger råd, peppar, stöttar, ifrågasätter, inspirerar. Bloggen är verkligen en dialog! Och jag är så glad över att ni vill föra den med mig! Tack alla Kära Läsare!!

Och för att återgå till IKEA, så hoppas jag nu att det ska bli lite bättre utbud på Ikeas Mathyllor framöver. Ni som vill läsa mer om detta på SvDs hemsida kan klicka här!

11 kommentarer:

Nessan sa...

Vad roligt att du blev så glad! :) Hoppas det snart finns lite svenskt godis och annat skoj på ditt IKEA! Kram

Annika sa...

HOPPAS det!!
DET vore ju guld!
Som sagt, det är nog många som inte alls åker dit lika ofta längre. Men nu kan det nog bli ändring på det-
Säger också tack till Nessan!!
kram!

Saltistjejen sa...

essan,
jamen självklart blev jag jätteglad! Det är alltid roligt när man får tips om saker och detta var ju en riktigt glad nyhet!! :-)
Tack igen!!


Annika,
ja nu hoppas man ju! :-)
Kram!

Charlie sa ... sa...

Vajjert!

Nu händer det grejer. Kundnöjdhet räknas.

Jag väntar med spänning vilket snarr det blir ;)

Kramar!!

Saltistjejen sa...

Lotta,
eller HUR???!!!
Jag med jag med!!!:-)
Kramar!

Trillingnöten sa...

Jag fattar liksom inte varför de tog bort det från början? Visst, godis är ju godis, men samtidigt vill man ju ha de märken man saknar, ex Marabou. Eller hur? Annars kan man ju gå och köpa nåt i en vanlig affär menar jag! :) Jag är glad att det kommer tillbaka!

ExPIAtriate sa...

Goda nyheter! Jag ser fram emot det, just nu ar det skralt i IKEA Food Market och det ger ju aven dalig publicitet for Sverige, det ar ju ocksa en viktigt del for att marknadsfora vart land och vacka intresse. Skont att de verkar lyssna i alla fall!
Kram!

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
ja vissa saker ÄR det ju stor skillnad på vad gäller IKEAS eget utbud och originalen. Dels i smak men också så att IKEA inte producerar alla de varor som de tog bort då de slutade med märkesvarorna. Nu senast stod jag t ex i kassan och då frågade en amerikansk kund om Kalles Kaviar. Och någon egen kaviar har de ju inte. Och godis är inte bara godis. Tycker jag då. ;-) Det är stor skillnad på att ha daim och Marabouchokladkakor i olika smaker, jämfört med deras egen chokladkaka. Faktiskt. Gigantisk skillnad!!!! :-)
Jag är superglad och hoppas att de kommer ta tillbaka varorna snart samt behålla dem länge! För alltid om du frågar mig. Haha!
Kram!

Saltistjejen sa...

ExPIAtriate wife,
håller helt med iag om att det också är en del i att marknadsföra Sverige och svenska produkter utomlands. Men framförallt handlar det ju om att göra kunderna glada och villiga att ta sig till IKEA. Och då tycker jag att ett bättre utbud i deras Food Market spelar stor roll!
Kramen!

SAM sa...

Jag hoppas att detta ar ratt.

Saltistjejen sa...

SAM,
ja det gör jag med. Men såg även i DN att Ikea ska börja med "riktiga" varor igen. Åtminstone ett tag. Så jag hoppas de förstått att deras drastiska "nej till annat än Ikea-food" inte gått väl hem hos kunderna.
Kram!