fredag, januari 27, 2012

Imorgon bitti...

...hoppas jag bli väckt med skönsång, pussar och kramar.
Sedan hoppas jag på en extra god frukost. Och senare en tårta. Mmmmm....

När vi pratade om vilken "smak" tårtan skulle ha föreslog Lill-Skruttan "Barbamama". Men det är ju ingen smak sa jag och M då. Men hon stod på sig. Nog för att jag är galen i lakrits, och Barbamama ser ut att vara just en Lakritsmama (om hon nu skulle haft någon smak), men jag vet inte ifall just laktrits och tårta känns som den roligaste och godaste kombon. Tror jag hellre önskar mig en klassiker med jordgubbar eller så?

Denna kväll har varit mysigare än mysigast. När jag hämtade Lill-Skruttan på dagis var hon på det där Bästa Solskenshumöret. Hon ville först inte gå hem så vi stannade en stund till så hon fick rita en teckning som hon ville hinna göra. För att sedan ta med sig hem. En teckning föreställande sig själv som ledsen med tårar rinnande från ögonen. Hon berättade att det var för att hon blivit ledsen tidigare under dagen då ett av barnen råkat spilla vatten på henne så hon blev alldeles blöt och fick byta kläder. Precis när hon berättat detta tittade hon på teckningen igen, pekade på öronen hon ritat och sa "Tears och Ears - det rims!"

Väl hemma spelade vi Busy Busy Airport, sedan hade vi kuddkrig. På Lill-Skruttans begäran. Inne i sängen efter att vi kastat kuddar en stund (inte konstigt vi har dammigt i sovrummet....) tyckte hon att vi skulle bygga en stor hög av kuddarna istället. På sängen. Det skulle vara en kötthög som T-Rex-familjen kunde äta sedan. Men efter en stund ändrade hon sig och så slängde vi över ett täcke över alla kuddarna och vips hade vi fått en Hoppsnöhög istället. Att hoppa i, åka "pulka" från och ligga och göra snöänglar i. Såklart! Fantasin är det minsann inget fel på.

M kom hem och det busades mer. Sedan ville Lill-Skruttan baka tårta. Så det blev tårtbottensbak. Och diskussionen kring Barbamama kom upp. Middag och sedan lite "Cat in the Hat" på Tvn. Jag älskar verkligen kvällar som denna! Då känner jag mig rikare än rikast.


*) Bilden är från http://barbapapa.dk/shop

15 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Så det är en stor dag i morgon!

Vilken sötnos Ella är...gosigt! Fint att ni bakade ihop. Jag tycker Barbamama låter härligt....med jordgubbar på då!

Happy Birthday lite i förskott kära Saltis!!!!!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Lotta,
TACK!!! Gulle dig! Ingen jättestor dag eller så. Fyller inga jämna år. Men det är alltid roligt med lite födelsedag tycker jag.
Tack igen och KRAM!

Trillingnöten sa...

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas du får en superfin födelsedag, precis lika fin som din kväll var igår! Jag vet vad du menar om rikedom :) Det är helt underbart hur rik man kan vara på kärlek och fantastiska stunder!

Desiree sa...

Stort grattis på födelsedagen Saltis! Jag tycker det var väldigt gulligt med Barbamamma tårta förslaget från E. Du är hennes mamma, du gillar Barbapappa figurerna och du gillar lakrits, well det måste ju vara den perfekta tårtan ;-)
Jag hoppas du får en underbar dag. Riktigt härlig och mysig på alla sätt med en super smarrig klassisk tårta.
Grattis kramar!

Petchie75 sa...

Stort grattis även från oss i Bryssel! Hoppas att det blir en riktigt god tårta med eller utan lakrits! Vad mysigt det låter med kuddkrig. Kraaam

Anonym sa...

Grattis pa födelsedagen Saltis! Hoppas du far en riktigt underbar dag med god tarta ;-)
Kul med kuddkrig & bus!
Kramar, Lisa

Mrs Clapper sa...

Hipp hipp hurra!! Hoppas tårtan blir riktigt smarrig! :)
Kram!

Anonym sa...

Vilken härlig dag/kväll ni hade.
Ja, inte är det nått som fattas på Ellas fantasi. Underbart med sån fantasi!

Hoppas att dagen bli underbar och att tårtan smakar gott!

KRAM!

Annika sa...

OCH idag är det dagen D!!
Grattis Sötaste och Saltaste Saltis!!
Hoppas tårtan var gooood!!
OCH att du kanske fick lite lakrits på sidan om :-)
Ha en toppendag!!!
KRAMAR!!!!

Taina sa...

Det är lördag och inte vilken lördag som helst! GRATTIS!!!!! Hoppas nu du får en riktigt fin födelsedag med mer kuddkrig och bus och mys och gottigotta!

Kramar!!

Sahra sa...

Grattis på födelsedagen. Hoppas det blev något annat än lakritstårta för det låter onekligen lite mäktigt.

Saltistjejen sa...

TACK ALLA!!!
Kram!

Västmanländskan sa...

STOR grattiskram. Hoppas du får en riktigt härligt dag!

(har jag fått förklaringen till ditt bloggnamn nu alltså ...)

anna of sweden sa...

Stort grattis! Hoppas att du haft en fin dag.

Kram!

Saltistjejen sa...

Tack igen alla rara söta ni!!!!
:-)