lördag, januari 21, 2012

Snö!!

Vaknade i morse av Lill-Skruttan som rusade in i sovrummet, skuttade upp i sängen och exalterat ropade "Mamma, mamma, mamma du måste vakna! Det är en supajs utanför fönstret! Du måste komma upp nu och titta!" Supajs, är alltså surprise. Och överraskningen var att det snöade! En överlycklig Lill-Skrutta, en god frukost och lite live från SVT Play där vi följde Juholts avgång utgjorde morgonens huvudingredienser. Sedan gick M till jobbet och jag och Lill-Skruttan drog på oss kläder för att kunna gå ut och leka i snön. Hon premiäranvände sina täckbyxor och sin vinterjacka som vi egentligen köpte förra vintern men som hon totalvägrade att använda då och som faktiskt fortfarande passar. Sedan blev det snö snö snö för hela slanten!

Förväntansfull tjej i hissen på väg ner till innergården.

Där väntade kompisen O.

Snölek



Två glada tjejer!





Sedan kom även kompisen R


Då blev det lite "soppåseåka" också! 

Väl påbylsade



Efter en bra stund ute gick vi hem igen. Såhär glad var Lill-Skruttan över snön!

På eftermiddagen var vi inbjudna på fika till Familjen Sverige två trappor ner. De hade bakat kanelbullar och själva hade vi snott ihop en hästkladdkaka.



14 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag tänkte på er idag!!!!
Tänkte att nu är E jätteglad och jag såg framför mig att ni var ute i snön och lekte ;)

Svensk gofika på det dessutom - wow!!!! Va roligt med svenskar två trappor ner.

Supajs gillar jag, hur gulligt som helst!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Lotta,
japp hon var överlycklig över snön! :-) Och vi hade en riktigt fin eftermiddag ute även om jag frös som sjutton om mina tår efter ett tag. Jag borde köpa ett par riktiga vinterskor haha!
och gofikat var både gott och trevligt! De är supertrevliga och vi är glada att ha dem i huset! :-)
Hoppas du har njutit av snön du med!
Kramar!!

Annika sa...

Härligt!!!
Ja, det är fint med snön, men här är den sååå isig. Men vackert är det ju ändå.
Förstår att du frös som en galning...
DET är kallt nu, men inte mig emot. Trist att det ska bli milt igen, sååå tråkigt.
Mysigt med fika hos svennarna!!
Kram!!

Saltistjejen sa...

Annika,
Här ville barnen göra snögubbar men det gick inte. Snön var för torr. Imorgon går det nog däremot. Då blir det ju varmare. Och fy vad det känns trist att det ska bli så otroligt varmt redan på måndag... Buhuuu!
Kram!

Trillingnöten sa...

Härligt med en supajs! Bäst å njuta på en gång, för snart kan den vara borta igen...här kom snön också av nån anledning. Och den har legat ett par dagar nu. Verkar som den kommer att stanna...mmmm...du vet hur jag känner :D

Desiree sa...

Vad roligt att ni fick snö. Ja lilla E ser ju helt salig ut. Kan precis tänka mig hur hon ivrigt står och hoppar vid fönstret och vill att du ska kolla in the surprise. Mmmm vilket fika bord. Helt perfekt med svenska vänner som bor i samma hus.
Kram!

ExPIAtriate sa...

Vad roligt med sno! Har vantar vi regn som enligt prognosen ska komma inom nagra dagar! Det ar kallt och blasigt och ruggigt!
Fikabordet sag fantastiskt ut!!! Jag gillar hastkladdkakan! Var har du kopt formen??
Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Diggar lilla frökens mössa. Är den Shrek eller the Muppet Show inspirerad? Eller rent av något annat?

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
haha japp! Det var härligt med supajsen! :-)
Den ligger kvar än men imorgon ska det bli mer än 10 grader plus här så då lär den ryka om inte förr. Tyvärr. Ja, du vet ju har JAG känner haha! ;-)
Kram!


Desiree,
ja det var jätteroligt att vara ute i snön! Oc våra svenska vänner här i huset är så himla trevliga och det är verkligen roligt att ha dem här.
Kram!!


ExPIAtriate wife,
jag tror det ska regna och vara varmt här imorgon. Tyvärr. Då kommer all den lilla snö vi fått att försvinna.
Kakformen är köpt på Ikea! Det följer med en liten hästkakfprm också i den. :-) Men vi brukar bara använda en stora.
Kramar!


Karlavagnen,
tack! Ja mössan är himla fin. Vi köpte den i ett stånd på Grand Central för flera år sedan och hon hade den förrförra vintern. Sedan hade vi annan mössa förra vintern, och så nu tog vi fram denna igen och insåg att den fortfarande passar. :-) Den ska föreställa clownfisken Nemo (från filmen "Finding Nemo"). Men en gång hörde jag ett abrn som gick förbi oss och blev rädd för E's mössa och grät "A monster hat!" ;-)
Kramis!

Steel City Anna sa...

Haha, hon ser verkligen helnöjd ut i hissen :)

Saltistjejen sa...

Steel City Anna,
ja det var hon verkligen!!
:-)

anna of sweden sa...

Åh, vilken lycka!

Och sötaste mössan! :)

Kram!

Västmanländskan sa...

Härligt! Vi har åkte pulka här idag också, men lilla T är fortfarande sjuk så hon orkade inte så länge.

Saltistjejen sa...

anna of sweden,
ja du det var det! Och likaså idag! :-)
Mössan är en favvo även för oss. och henne själv såklart. :-)
Kram!!


Västmanländskan,
Å hoppas att Lilla T blir bra snart!
Kramar!