tisdag, januari 17, 2012

Problem med kommentarer på Blogger

Det verkar som om jag inte kan kommentera på alla bloggar jag vill just nu. Bland annat provade jag att skriva en kommentar 2-3 gånger på Annikas blogg i morse utan att lyckas. Likaså på Tainas blogg nyligen. Jag omdirigeras bara till en ruta där det står att jag kan skapa en ny blogg om jag vill. Vet att Olgakatt hade liknande problem för ett tag sedan då hon försökte kommentera här på min blogg.

Blogger strular helt klart betydligt mer än wordpress, och jag har faktiskt funderat över att byta. Flera gånger till och med. Särskilt ett tag förra året när Blogger strulade mer eller mindre hela tiden under en period. Men det känns svårt tycker jag. Efter ett antal år här på Blogger känner jag mig så hemma att det känns jobbigt att byta. Så jag försöker väl lite till.

16 kommentarer:

Victoria sa...

Testar att kommentera för att se om det funkar!!
Kramar/Vic

Victoria sa...

Ja det gjorde det ju! ;o)

Saltistjejen sa...

Vic,
vad bra! Jag ska testa igen snart jag med.
På de bloggar där det inte fungerade i morse och i förmiddags.
:-)

olgakatt sa...

Mina problem försvann kvickt, tack och lov. Det verkar trots allt som om blogger löser de mera allmänna problemen rätt kvickt när det strular i samband med någon ändring eller uppdatering. Jag har inte märkt något denna gången men många har.

Annika sa...

Trist, rist...och ändå har jag precis som du en pop-up utan verifiering.
Det kanske går snabbt den här ggn. Blogger har väl löst problemet. Förhoppningsvis...
Själv har jag noll lust att byta till WP.
Har inte heller haft problem att kommentera idag.
Underligt, underligt...
Kram!

Charlie sa ... sa...

Jag tror Blogger är inne i en uppgraderingsfas...och då trixar det. Jag kan ha fel.

Jag är faschinerad att det funkar så bra som det gör för det mesta, så jag hänger kvar här. Har rutinerna inne nu;) Hoppas det funkar som vanligt igen imorgon.

Kram!

Saltistjejen sa...

olgakatt,
vad skönt! Ja det brukar komma och gå lite det här med problemen på blogger tycker jag. Nu får vi hoppas det fortsätter fungera utan problem.


Annika,
å men jag har väl verifieringsfukntionen på nu?? Tror jag. Jag har för mig att jag satte igång ordverifierngen efter att ha fått en del spam-kommentarer.
Kram!


Lotta,
aha så det är DÄRFÖR?! Ja ja hoppas det slutar strula iallafall. Och jag tänker som du att det brukar fixa till sig. Därför fortsätter jag vara kvar på Blogger. :-)
Kram!

Katarina sa...

Ja, någonting pågår på blogger. för två dagar sedan fick jag veta att min blogg har upphört, den fanns inte mer.. Några timmar sedan vara allt tillbaka igen..

Jag har inte haft något strul när jag ska kommentera hos er, inte de senaste dagarna iallafall.

Kram

Saltistjejen sa...

Katarina,
TUR att din blogg fanns kvar. Fy om min blogg skulle försvinna skulle jag verkligen bli sååå ledsen. Jag skriver den ju till stor del som en slags dagbok så att jag senare ska kunna läsa om vår tid här.
Jag vet såklart att det är vanskligt och att teknologi alltid kan förstöras så att det inte går att återskapa filer och annat, men jag hoppas nog att det ska finnas olika servrar som på ngt vis backar upp allt.... Naiv kanske?
Kram!!

Sandbergs Fotoblogg sa...

Ibland kan jag ha svårt att kommenterar på blogger också när jag använder bloglovin som jag oftast gör för att hålla koll på mina favoriter, då går jag istället till den vanliga bloggsidan och då brukar det funka.

Ha det/ Annelie

Trillingnöten sa...

Jag vet vad du menar! Jag trivs ändå bra på blogger när det funkar, men just nu när de håller på att byta utseende och annat så är det bara upp och ned. Flera kan heller inte kommentera på min blogg. Det är superdrygt faktiskt...what to do?

Emma sa...

Hjälp, vilken mardrömstanke att bli av med hela ens bloggarkiv. Hu. Men det BRUKAR ju finnas uppbackning på sånt.

Har aldrig haft strul med wordpress på det sättet att det inte funkar en dag, tror jag.

Skönt med vila efter en stressig dag. Kan ju vara bra att veta vad man INTE vill med sitt liv också...

Saltistjejen sa...

Annelie,
ja ibland kan det strula för mig även då jag går in på sidan "direkt", Men dt är nog så som flera sagt här att det är extra mycket strul då Blogger uppdateras eller "görs om" på något vis.


Trillingnöten,
ja jag tycker Blogger är toppen så länge allt fungerar. Hoppas att det kommer återgå till fungerande Blogger så fort som möjligt.
:-)


Emma,
nej eller hur DET gör en lite rädd att tänka på att allt skulle kunna försvinna helt.
Wordpress tror jag inte alls krånglar lika mycket och ofta som Blogger. Men jag är som sagt ändå inte redo att byta än. Blogger fungerar ju än så länge tillräckligt bra för att jag ska vilja stanna kvar trots allt. :-)
Och ja, det var skönt att ta det lugnt idag. Det behövdes kan jag säga. Och ja, det är bra att veta vad man INTE vill också! Nästan lika viktigt som att veta VAD man vill. :-)
Kram!

Annika sa...

Att bli av med sin blogg skulle faktiskt vare en sann mardröm.
Av stor kaliber.
Som du säger ligger ju så mkt av ens liv där. DET får aldrig hända. FY FAN vad jag skulle gråta om det försvann. Mer än över mina bilder, tror jag...
(bilderna har jag ju nu igen, men).
Jo, du har verifiering. Det är jag som inte har den. Men spammet fastnar i ett filter så det är ingen fara...
Kram igen!!

Anna, Fair and True sa...

Äh, WP har ju sina problem då och då. Det stora problemet hos Blogger förra året var nog verkligen en engångsföreteelse.

Saltistjejen sa...

Anna Fair and True,
jo fast jag tycker nog det verkar som om Blogger har haft betydligt mer och framförallt högre frekvens på olika problem jämfört med WP. Jag hade WP på en annan blogg förra året och den krånglade i stort sett aldrig.... :-)