måndag, januari 09, 2012

Ett par foton till

Ville bara lägga ut M's foton från gårdagens besök i Harmony Playground. Inte för att de tillför något mer direkt. Utan helt enkelt bara för jag tyckte de var så mycket bättre än mina egna.





Annars har dagen inte varit särskilt spännande. Jag har surfat runt för att leta jobb. Och så har jag mailat en hel del folk. Angående jobb. Imorgon fortsätter det hela. Tjipp tjipp. Kvällen har vi ägnat åt spel (Busytown såklart), bus, lek samt en mycket tråkig Take-Out-middag. Tex-Mex när det är som tristast. Det gör vi inte om. Blä! Men Lill-Skruttan har varit på ett strålande, sprudlande humör. Sådär att man liksom bara blir full i skratt och då och då måste gapskratta tillsammans. Så på det hela taget har det varit en bra måndag ändå.

15 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Leta jobb ja! Usch, det är både kul och tråkigt på samma gång :) Roligt att kika runt och drömma om det man kan få jobba med, samtidigt som man vet att man MÅSTE få ett jobb så småningom. Det är mindre roligt!
Vad härligt i alla fall att E har varit på så bra humör :) Såna dagar är guld värda!

Saltistjejen sa...

Trillingnöten,
ja det är inte lika kul när man MÅSTE.... Men men.... Det finns inget annat sätt.
Och dagar när ens barn är på strålande humör är underbara tycker jag! :-)
Kram!

Desiree sa...

Håller med om att det var väldigt fina bilder. De är så söta ihop de där två.
Kram!

Taina sa...

Hahahaha, vilka sötnosar där de går hand i hand och ser ut som ett gammalt litet par!

Surfa på du. Det dyker säkert upp något intressant till slut. Det måste det göra! Annars kan du starta något eget? Jag håller i alla fall alla tummar och tår!!!!

Kramar!!!

Saltistjejen sa...

Desiree,
ja och bilden på W gillar jag jättemycket!
:-)
Kram!


Taina,
ja de är ibland nästan som ett gammalt gift par hahaha! på vgen ville W stanna och titta i ett fönster på några leksaksbilar som fanns där, men E drog honom i armen och sa "no W, we don't have time for that now!" Haha!
Och ja, idag ska jag försöka skriva lite ansökningar till en del av de jobb jag surfade fram igår. :-)
Kramar!!

Livet enligt Jenny sa...

Vad duktig du är som ihärdigt söker och söker!! Det tar rätt mycket energi... Väldigt fin foto på din å Lill-skruttan!! Kramen

Saltistjejen sa...

Jenny,
tack! Ja jag måste ju försöka. :-)
Kram!!

Annika sa...

Jag hejjar på dig, och snart SKA det lösa sig.
DET vet jag!
Du är så ihärdig och snart kommer det att ge resultat. SÅ DET SÅ!

Finfina Bilder på de gulliga två, vilka sötisar!
Kramar!!!

Saltistjejen sa...

Annika,
tack vad fint med lite peppning! :-)
Jag hoppas såklart.
Många kramar!!

Coolaannna sa...

Jättefina bilder, verkligen!

Hur länge har du bott i USA? Vad arbetade du med innan du åkte dit? Du har förverkligat min dröm om USA. Modigt att åka så där!

Lycka till med jobb, det klart du ska ha ett :)

Kram Anna

Saltistjejen sa...

Coolaanna,
tack! Jag och M åkte hit efter att vi båda disputerat på Karolinska. Båda fick tjänster här som s.k. post-docs alltså något man gör efter att man blivit PhD. Man skulle kunna jämföra det lite med en slags trainee elller så kanske. Alltså att man arbetar i ett forskningslabb men under denna tiden driver sitt eget projekt och man ska lära sig nya saker för att i slutänden kunna starta en egen forskargrupp. Men jag vill inte fortsätta inom akademisk forskning utan vill söka nytt, vilket gör att jag därför söker jobb utanför universitet och forskningsinstitut, Just nu med det ekonomiska läget är det inte helt lätt, men det är vad jag vill. Jag kan inte se mig själv som forskare med en egen grupp i framtiden. Det vill jag inte.
Vi har bott här i drygt 6 år nu och fick Green Cards nu alldeles innan hösten.
Kram!

Anonym sa...

I think both sets of pictures are great! Thanks again for visiting us, it's softens the blow of how much we miss you...

Good luck with the applications, we're cheering for you!

Christine

Saltistjejen sa...

Christine,
Thanks!! And you know it's been so nice to see you and visit you!!!! And I already looking forward to the warmer weather to when we can hang out in the Park and maybe have a picnic together in the spring! :-)

anna of sweden sa...

Härliga bilder!

Saltistjejen sa...

Anna of Sweden,
tack!
:-)