tisdag, januari 10, 2012

Ingen höjdartisdag

Idag har det varit en sådan där konstig dag som började bra (springrunda i Central Park i morse) men som sedan liksom inte tar riktigt fart. Och då menar jag inte att jag haft en lugn och skön dag, utan snarare att jag suttit koncentrerad framför datorn i timtal. Läst, surfat och skrivit. Skrivit om, funderat och surfat vidare. Försökt kolla bakgrundsfakta om företag och gjort "fylleriövningar" på hemsidor. Svarat på epost och som tyvärr mest varit av den där trista sorten "Tack, men nej tack". Och skrivit lite till. Pratat i telefon bland annat med en rekryterare som var väldigt trevlig men tyvärr var det han meddelade ganska nedslående.

Mellan alla de här sakerna har jag ätit ostmackor och druckit te. Till lunch. Pratat med mamma i telefon (datorn). Men i övrigt har det inte varit något annat som avbrutit de här timmarna framför datorn. Tiden har liksom försvunnit idag men jag känner inte att jag riktigt åstadkommit något. Vet inte varför, det är nog inte timmarna i sig, utan känslan bara. En känsla av trötthet. Trötthet som i trött. Men också trötthet som i lite låg. Så som det kan kännas ibland. En sådan dag man har då och då. Utan att man har någon riktig förklaring. Jag hoppas att det känns bättre imorgon.

21 kommentarer:

Taina sa...

Åh Saltis, sådana där dagar har vi alla där vi (i alla fall jag) känner att vi inte åstadkommit något trots att man varit upptagen.

Skickar en bamse-cyber-KRAM!!!

Saltistjejen sa...

Taina,
tack!!! :-) Kramen tar jag tacksamt emot!! Idag var som sagt ingen bra dag känner jag. Utan att ha varit katastrof på något vis så känner jag mig ändå bara "off".
Kram tillbaks!

Charlie sa ... sa...

Bamsekram från mig med! Jag har också känt mig låg idag. Det blir sådana dagar ibland.

Kramar!

ExPIAtriate sa...

Vet precis vad du menar! Hander oss alla da och da! Hoppas det blir battre imorgon!
Kram!

Trillingnöten sa...

Såna där dagar är vanliga vännen! Livet rullar på, men kanske inte dit man vill just nu och så blir man lite uppgiven när man får NEJ, så ofta. Man sitter liksom lite fast. Försök tänka outside the box? :) Jag VET, apsvårt, men samtidigt kanske nödvändigt? Nånstans finns det en lösning. Det finns hopp. Alltid. Nu sitter jag här och dikterar och domderar, jag är ju inte i samma båt...Kör på. Du kan, du vill, du ska!

Saltistjejen sa...

Lotta,
å TACK vännen!!! Hoppas att även du har en bättre dag imorgon då.
Kraaamar!!!


ExPIAtriate wife,
tack ja jag hoppas att en natts sömn ska göra susen.
Kram!


Trillingnöten,
hahaha! Domdera på du. Det är bra. Man kan behöva lite sådant också. Och jag tror det kan kännas bättre imorgon. Ibland räcker en natts sömn för att man ska se ljusare på saker och ting. :-)
Tack! Och Kram!

Livet enligt Jenny sa...

Saltis, jag tycker du hade hunnit med en HEL del!! Bra att börja dagen med en löprunda! Sen måste man ha just såna där dagar när man "bara" sitter framför datorn. Du ska se att om nån dag eller så så kommer allt detta fyllerijobb utmynna i ett erbjudande! Glöm inte focus, bestäm dig för vad du vill, se det framför dig, se hur du blir erbjuden just det jobb du vill ha och se hur du jobbar där och gå efter det!! Börja säga positiva ord till dig själv så du inte blir låg och trött. Kämpa för jag vet att du klarar det och glöm ALDRIG att du är ALLTID värd ditt drömjobb!!! Massa kramar

Katarina sa...

Sådana dagar har vi nog lite till mans.. Att det länens lågt utan att just någonting speciellt hänt ellr för att just ingenting händer, som vi alltför ofta tycks tänka.. Att sälja sig själv det är barnen mig ett heltidsjobb, man ska vara på topp och i toppform,, men svackor har även vi, alla. Du är klok, duktig och mycket ambitiös.. Lösningen finns, men vi vet inte när,, tänker på dig. Kram

Anne-Marie sa...

Hoppas att morgondagen skall kännas mer energifylld. Låter som om du hunnit med mycket ändå. Vissa dagar är energilåga. När jag har en sådan dag brukar jag bara låta det vara så och sedan brukar det kännas bättre nästa dag. KRAM!

Desiree sa...

Åh jag tror att vi alla har sådana dagar och jag skulle tvärtom säga att jag tycker att du har haft en väldigt produktiv dag och fått jättemycket gjort även om du kanske inte ser något resultat av det hela med en gång. En tröstkram till dig för jag tror att det handlar mer om känslan du har och som är lätt att få efter att ha sökt jobb under en tid men fortfarande tvingas köra vidare med sökandet. Det är nog otroligt lätt att bli lite låg emellanåt och känna att man mest står och stampar. Januari månad kan nog också få en att få lite av denna känsla. Lite måndagskänsla, veckan har dragit igång med vardag och med jobb för de flesta och så känner du dig lite frusterad över allt.Jag tror det är viktigt att ändå tillåta sig själv att få känna lite så här emellanåt och jag är övertygad om att det är något nästan alla som varit arbetssökande känner.
Men även om statestiken är nedslående så ska du se att du kommer att hitta något. Du är amtiös, duktig och klok som Katta säger. Du är en kämpare och din tid och ditt jobb kommer att komma. Hang in there och kämpa vidare lite till.
Kramar

Anna, Fair and True sa...

Känner du till RTI International i North Carolina? De gör mycket intressant arbete på många områden och rekryterar hela tiden känns det som.

Snart kommer något upp, det är jag säker på! Kram!

Annika sa...

Ja, sådana där låga dagar drabbar oss ibland.
Du fick ändå en massa gjort, och det ska du vara glad över.
Jag är säker på att det snart, snart lossnar på jobbfronten för dig. Känner det på mig.
Kramar!!

Annika sa...

som jobbsökarveteran så känner jag absolut igen känslan och jag tror den kommer sig av att man öser en massa energi, tid och tankeverksamhet in i ett svart hål - dvs. olika jobbmöjligheter och -ansökningar som sen inte blir något av.

Det är jobbigt och frustrerande och lika sjutton måste man fortsätta för ETT av dom KAN ju vara det man får.

Kram från en jobbsökartyp till en annan :). Du hittar säkert något snart!

Saltistjejen sa...

Jenny,
ja jag gjorde nog det men det kändes inte som så mycket ändå. Men det berodde säkert även på dagsformen. Och du, tack för dina stöttande ord också!
:-)
Kram!!!


Katarina,
vad gullig du är!! TACK! Vet inte om jag känner mig så klok, duktig eller ambitiös direkt, men jag hoppas såklart att det så småningom ska finnas ett jobb för mig där ute.
Kram!!


Anne-Marie,
ja det känns nog bättre idag ändå. Tror jag. Tack! Och visst är det så att man vissa dagar har lite lågt batteri bara. :-)
Kram!!


Desiree,
tack vännen! Ja, på ett vis var det ju en dag när jag gjorde en hel del, MEN det är nog det att det känns som om det tar en enorm tid med jobbsökandet på saker som man inte kan se ngt "direkt" resultat från. Vilket såklart känns frustrerande. Men jag vet att man måste fortsätta kämpa. Och du har ju gått igenom exakt detta tidigare innan ni flyttade till Sverige.
Kram!!


Anna Fair and True,
tack för tipset! Jättebra med tips och råd. Jag ska kolla upp det!!
Kramar!!!


Annika,
tack! Ja vi får se. Jag är beredd på att det kan ta ett tag detta. Men jag måste försöka att tänka positivt. :-)
Kram!!


Annika,
tack ja det är väldigt träffande det du säger. Man jobbar verkligen på ett sådant sätt att man ofta inte alls får någon respons och det känns alltid tungt. Oavsett om det handlar om att man inte får svar eller om svaren är negativa...
Hoppas det går bra även för dig i ditt jobbsökande!
Och tack igen!!!
Kram!

Mallis sa...

Kikar bara in och säger hej.

Hoppas det känns bättre snart.

Kram

Saltistjejen sa...

Mallis,
heeej! Kul! Och ja det känns redan bättre.
TACK!
Kramar!

Fourmum sa...

Kram! Som de andra sagt, sådana dagar har vi alla då och då.. Det gär ju iofs att man uppskattar de andra dagarna mer ;)

KARLAVAGNEN sa...

Vet du, du uttrycker dig så himla bra. Precis så där känner man ju emellanåt. Läser till min lättnad att det känns bättre idag! Ge inte upp!!! Kram!

Coolaannna sa...

Hm..trodde att jag gjort en kommentar innan men den hoppa visst bort.

Tänker på ditt fina inlägg <3

Kram

Saltistjejen sa...

Coolaanna,
så gör kommentarer på Blogger ibland. Frustrerande och irriterande. Men tack iallafall! :-)
Kram!

Saltistjejen sa...

Fourmum,
hej och välkommen till min blogg! Tror inte jag sett dig kommentera här tidigare. Tack också för din omtanke! Det värmer!
kram!


Karlavagnen,
TACK vad gullig du är!!! Och visst tror jag alla känner så ibland.
KRAM!