onsdag, januari 11, 2012

Så mycket bättre

TACK alla ni som stöttade mig efter gårdagens lite låga inlägg! Det är värt massor! Verkligen. Imorgon är en annan dag heter den väl. Låten. Så det försökte jag ha i huvudet igår när jag gick och lade mig. Och idag är det sannerligen en annan dag. En ny dag. Och jag känner mig klart bättre än igår. Redan i morse kände jag mig på ett bättre humör. Skönt! Och det blev ytterligare snäppet bättre efter att jag faktiskt nu på förmiddagen fått ett mail med lite positiva besked. Det ser ut som om jag kanske ska få svida om till kostymen igen framöver. Ååå! Jag vet inte ens om detta är något jag verkligen vill. Ansökan jag skrev igår var lite "spontan" kan jag erkänna. Men ju mer jag funderar på det hela desto mer mognar tanken ändå. Nu får vi se vad de svarar på mitt svarsmail. Själv ska jag ta en promenad i det vackra vädret till West Side för att handla på Trader Joes idag. Känns som ett skönt avbrott i jobbsökarlivet just nu. Och det blir definitvt en kaffe på vägen. Because I'm worth it!

7 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

yes, you worth it!:)

Lycka till!
kramar!

Anne sa...

Lite sent påkommet med peppning, jätteskönt du vaknade upp till en bättre dag. Det kan ju låta som en sliten klyuscha men ibland är det allt som behövs (få vakna upp till en ny dag). Såna där dagar kommer ju emellanåt, oftare (tycker jag) om man är en period i livet då man kanske inte riktigt har det man vill ha och letar efter (t.ex ett jobb eller vad det nu kan vara man just då behöver i sitt liv).
Jag tycker du verkar otroligt produktiv, effektiv och med humöret högt de allra flesta dagar. Jobbsök är ju annars slitsamt mentalt också, det tar på att bjuda ut sig, söka info, putsa och fila på ansökningar. Du är duktig!
Kul att kostymen kanske ska svidas på igen, håller tummarna! KRAM

Saltistjejen sa...

Pettas,
hahhaa! Tack! Ja jag tycker nog det. IDAG iallafall! ;-)
Kram!


Anne,
tack! Ja visst har vi alla sådana dagar lite då och då. Nu känns det iallafall lite positivt igen och jag ska försöka njuta av den känslan än så länge.... :-)
tack också för dina fina och stöttande ord!
Det är roligt att du är tillbaka igen även om jag förstår att det är med blandade känslor efter er Sverigevistelse.
Kramar!

Emma sa...

Det går upp och ned...men så är det också en ganska utsatt position man är i när man söker jobb och ska vara på topp på olika sätt och bra på att ta en massa "tack men nej tack". Kommer de allihop, ketchuppruttandes på en nedåt-dag blir det extra tufft. Skönt att i dag blev en annan dag och att det blir till att svida om här framöver. Heja dig!

P.S Vet inte om du såg at jag svarade dig och att du och familjen är välkomna till Montréal när ni kan / vill.

Annika sa...

Absolut kaffe, because YOU are so worth it!
OCH Trader Joes är ju en kul affär att gå i. Jag är där SÅÅ sällan fastän jag har en här i Reston. Vet inte varför det inte blir av. När jag är där gillar jag ju mkt. Vinet är det ju bra pris på etc :-)
Blommorna brukar vara fina, och sen har de mkt gott!

Snart vet jag att det kommer att reda upp sig med jobb för dig.
kramar!!!

Pratglad sa...

Pip!

Inte vet jag om jag är rätt person att peppa... stressfaktorn i min tillvaro är inte vad den borde. MEN jag kan inte låta bli att önska att du hittar din roll på jorden och får betalt för det också!

Heja dig!!!!

KRAM!

Saltistjejen sa...

Emma,
Tack!! Vi skulle verkligen ändligt gärna hälsa på we. Har aldrig varit i Montreal. Frågan är väl bara när det kan bli av... Och tack förfina stöttande ord! Visst har man bra och dåliga dagar. Och idag var helt klarbären än igår.
Kram!!!


Annika,
Aha så ni har en Trader Joes huset med. Jag gillar denna mkt för den är stor i rymlig m bra sortiment till bra priser. Nackdelen är att den ligger på West Side så det tar en stund att gå dit i hem. Men är vädret fint så är det en bra promenad. :-)
Kram!!!


Pratglad,
Tack vännen!!! Har förstått att du har det lite körigt du med just nu. Hoppas du kan stressa ner lite iallafall.
Kramar!