fredag, januari 27, 2012

Fredagstema - inredningsdrömmar

Fredag igen. Ute grått grått och regn regn. Dessutom mildväder. Just nu i skrivande stund 13 grader men ska enligt prognosen stiga till 16 under dagen. Vad fasiken är det för fel med denna vinter?!?!? Såhär års vill jag ha krispig snö, luft som ger äppelkinder, kunna ta med Lill-Skruttan ut och leka i snön! Inte titta ut i en 16-gradig dimma. Bläää!!! Jaja, nog klagat om vädret. Det finns ändå inget man kan göra åt det. Istället får man försöka göra det bästa av dagen. Haha, klämkäck?? Jag?!?

Det är som sagt Fredagstema idag också. Erica har valt ämnet Inredningsdrömmar. Tyvärr kommer jag vara lite tråkig i dagens tema. För just nu har jag så drömmar om inredning. Det enda jag egentligen drömmer om är ett större hem. Fler rum, Större ytor. Att inte bo i en garderob längre är väl en av de framtida drömmar jag har angående just heminredning hahahaha!

Inom den mer överskådliga framtiden är min inredningsdröm dock att köpa en ny säng. Vi ska inte byta vår. Men däremot vill jag kasta ut Lill-Skruttans barnsäng. Som hon ändå aldrig sover i. Och som faktiskt börjar bli för liten. Hon har växt ur den redan. Madrassen är crib size vilket alla som bott här i USA med barn vet ungefär hur stort det är. Lite som en större spjälsäng skulle man kunna säga. Istället vill jag köpa en vanlig twin size bed för en vuxen. Alltså normallängd. Och ställa intill vår Queen. Det kommer göra susen för nattsömnen tror jag. Att sova två vuxna och en stor 3,5-åring i en Queen är nämligen lite trångt. Men med en extra sängbredd till kommer det inte vara några problem alls! Vill även Tacka Erica för hennes roliga och inspirerande januariteman!

M sover fortfarande. Jag har ingen aning om när han stegade in igen inatt. Gårdagskvällens middag var supertrevlig. Och god. Roligt folk kring bordet. God mat. Gott vin. Vad mer kan man önska? Desserten kallades Chocolat  Guinness Goodness och var verkligen god! Chokladmousse serverad som en liten Guinness. Efter den drog jag mig hemåt igen. M däremot gick vidare med sina jobbarkompisar. Ut i SoHos nattliv. Klockan var då strax efter 21 och jag gick för att hämta Lill-Skruttan hos våra vänner. Det gick verkligen ingen nöd på henne. Hon hade haft en jätterolig kväll tillsammans med kompisen R. När jag kom var de i full färd med att "mecka" med ett uppställt "Thomas the Tank Engine-tält". De hade haft en kalaskväll tillsammans. Som väntat.

Idag blir det nog en ganska långsam dag. Fredagskänsla redan. Kanske för att vi var ute igår? På dagis skulle de baka donuts idag. Det tror jag Lill-Skruttan kommer att gilla. Lite jobbsurfning står på att-göra-idag-listan. I övrigt inga planer. Hoppas ni alla som läser får en riktigt fin Fredag och en skön helg!

9 kommentarer:

Annika sa...

SJUKT väder. SJUKT!!!
Nu sol och blåst och nog säkert 16-17 grader här.
SÅ LESS!
Men, som du säger, ingen ide att gnälla...

Jag var också rätt trist i mitt tema idag. Hade liksom inget att komma med, kändes det som...
Jag hoppas verkligen att ni får ett större hem snart, Saltis.
Står ni i ngn intern kö inom huset?

Kramar!!!

Saltistjejen sa...

Annika,
jamenellerhHUR!!!!!!??? Vädret är skitkonstigt nu tycker jag!
Och ja ett större hem vore inte fel. :-) Även om jag trivs super här och kommer gråta blod den dag vi flyttar. men men... Allt har både en fram- och en baksida. ;-)
Och nej vi står inte i ngn kö. Men OM jag får ett jobb så KANSKE vi kan börja fundera på att ev hitta ngt större i huset? men vi får se. Det beror ju på hur stabilt det känns och vilken lön jag får. Vore inte heller fel att kanske äntligen kunna spara en slant också. Inte bara BO. :-)
Kramis!!!

Desiree sa...

Jag skulle faktiskt gärna vilja ha ditt väder. Här har vädret parkerat sig på 2-3 minus och mulet. Det är så där riktigt råkallt.
Kul att ni fick en lyckad kväll och desserten ni fick lät ju spännande och god.
Jag tror det skulle bli väldigt bra med en vanlig twin bed till Ella. Det skulle som sagt göra att ni slipper ha det trångt under nätterna. Om ni får plats med denna lösningen så tror jag det skulle bli väldigt bra. Jag har full förståelse för att ni både längtar och behöver strörre. Jag hoppas den möjligheten kommer även om ni som sagt trivs som fisken i vattnet i huset.

Kram och ha en skön helg.

Saltistjejen sa...

Desiree,
haha ja vi vill visst ha varandras väder lite nu... ;-)
och ja det blir nog bra med en twin bed tror jag. Ska försöka få till ett inköp av en sådan nu i vår.
Och större vore fint även om jag som sagt trivs himla bra i lägenheten. Men visst ett rum till hade varit guld!
:-)
Kramar!

Charlie sa ... sa...

Jag förstår precis! Lite mer yta, det gör skillnad!

En twinbed vore toppen! Kom ihåg hur kul det var att köpa större säng till barnen. Flickorna hade en 90 säng båda två på en gång efter spjälsängen, Alex fick en söt säng som var mer en "mellansäng".

Och vädret är verkligen mysko! Idag var det skönt att vara inne och ha mycket att göra, det passade mig.

Kramar och ha en skön fortsättning på fredagen, här blir det nog På Spåret!

Saltistjejen sa...

Lotta,
ja det vore skönt med lite mer svängrum. Men tids nog får vi nog det med. Hoppas jag. :-) Och större säng DET måste vi ha iallafall.
Vädret är helknas! Verkligen. Jag har också varit mest inomhus idag,
Ha nu en riktigt fin helg! Jag hoppas se På Spåret snart jag med. :-)
KRAM!

Emmama sa...

Visst vore ett rum till bra, samma här.. men vi har gjort om sovrummet till Gustavs rum och gör själva om vardagsrummet till vårt sovrum på nätterna, det funkar faktiskt mycket bättre! Har ni flyttplaner eller gör ni också det bästa av det ni har nu? Kram!

Gnuttan sa...

Ja, att du drömmer om större hem kan jag verkligen förstå! Hoppas ett, till ett rimligt pris, plötsligt dyker upp - tillsammans med ett spännande jobb såklart! :-)

Saltistjejen sa...

Emmama,
ja det hade varit så otroligt lyxigt! Med ett rum till. Men man gör ju det bästa av det man har. Vi sover fortfarande alla tre i sovrummet och än går det bra. När E blir äldre får man väl kanske tänka om. Men men. Vi ska väl inte bo kvar här i all evighet heller.... Fast ett tag till blir det ju såklart.
Kramar!!


Gnuttan,
ja det gör jag. En dag.... :-)
Kram!!