lördag, februari 04, 2012

En vanlig lördagmorgon

Idag är det lördag och vi ska åka till Brooklyn Bridge Park efter lunch för att möta upp med f.d Grannarna. Det var ju ett tag sedan vi såg dem nu. Det ska bli roligt. Lill-Skruttan blev så glad när jag berättade att vi skulle träffa W idag. Hon sa att hon "längtade efter W så mycket så mycket och att hon tänkte på honom ofta". Och att hon "drömde om honom och pratade med honom om nätterna". Liten. Vädret är soligt och det ska bli runt 10 grader plus idag. Jag längtar efter vinter och snö men nu får man försöka njuta av att det inte är så kallt istället.

Morgonen har varit lugn och skön. Här är ett par bilder från en typisk helgmorgon här hemma:

Pingvinernas hus. Med ägg och "matskålar".

Lill-Skruttans Zoo har fått vara framme på golvet ett par dagar nu för hon vill absolut inte plocka undan det. Vi byggde det i onsdags tror jag det var. Och hon leker med det lite varje kväll och så även i morse.

Pyjamastjej

Frukost

Hoppas att ni alla har eller har haft en fin lördag! Här ska vi snart göra oss i ordning och gå ut.

5 kommentarer:

Josefine sa...

Mumsig frukost! =)

Fru Sederblad sa...

Låter som en mysig lördagsmorgon. Och ja, vi har det väldigt bra i New York ;-).

Charlie sa ... sa...

Å vad jag gillar era mornar!!!!

Saltis, du gör mig glad och jag blir varm inombords när jag läser.

Vilken dag idag igen! Wow, jag visste knappt hur jag skulla distribuera tiden för att maxa allt. Jag hade några timmar för mig själv och då busar jag ;)

Hoppas ni haft det bra och roligt att E och W ska träffas igen, det är så himla gulligt att de tycker så mycket om varandra.

Kram!!

Anonym sa...

Konstaterar återigen att killar och tjejer leker väldigt olika :-)

ps provar att vara anonym för att se om det funkar
paettannatsatt

Saltistjejen sa...

finelinan,
:-) Ja det var det. Tack!


Fru Sederblad,
härligt att ni njuter av New York!!
:-)


Lotta,
hahaha jag kan tänka mig att du busade lite ;-)
Och ja vi har haft en strålande dag idag! Så himla kul att träffa våra vänner och Lill-Skruttan och W hade hur roligt som helst!
Kramar!!


paettannatsatt,
haha det verkar ju fungera nu när du är "anonym". :-)
Och visst leker killar och tjejer olika. Även om det finns rätt stora variationer rent individuellt också så tycker jag helt klart att jag kan se en ganska stor generell skillnad.