fredag, februari 03, 2012

Endast IKEA de godaste räkorna har!

Och som tur var inhandlade jag en påse frysta sådana senaste gången jag besökte det stora Blå-Gula varuhuset i Brooklyn. Och ikväll fick de bli ingredienser i våra crèpes! Riktigt smarrigt blev det! Jag fick plötsligt ett sådant enormt sug efter just räkor. "Svenska" sådana.  Så enkelt men så Gott! Länge leve de salta räkorna!!

Okej, de ser lite sjukligt gula ut men det skyller jag den dåliga belysningen och den "inte-så-super-bra kvaliteten" på inomhusbilder tagna med iPhonekameran.

Voilà! Cèpes med räkfyllning. En riktigt god middag!

Känner mig duktig idag efter att ha fått iväg ytterligare ett par email till några företag. Alltså inga svar på några jobbannonser (för några lämpliga sådana har jag tyvärr inte hittat) utan helt enkelt förfrågningar om "Informal Interviews". Så får vi se om jag får några svar. Nu blir det "På Spåret"!

8 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Mums vad gott med crepes! Jag haller med ang. rakorna! I Singapore finns det gott om sea food restaurants med jatterakor och andra varianter av rakor men det jag helst vill ha ar de salta, svenska rakorna. Minns nar jag och maken i vara glansdagar gick pa Hambergs i Uppsala och bestallde skaldjursplata med hummer och annat men det slutade med att vi bada slogs over de goda rakorna istallet! Jag brukar ocksa kopa rakor pa IKEA, harligt salta och goda!

Saltistjejen sa...

ExPIAtriate wife,
ja det var riktigt gott! Och salta räkor är nog en av de saker jag saknar mest från Sverige. Nu kan man ju fortfarande köpa räkor på just IKEA, men det blir ju inte så ofta.
Kram!

Desiree sa...

Mums vad gott med crepes med räkor. Ja svenska räkor är extra goda. Jag hittade dem ibland på våran vanliga Publix i Alabama men de var så attans dyra att det inte gick att handla dem där. Jag hoppas att IKEA backar när det gäller att bara köra med sitt egna märke. De har iallafall fått enorma protester av folk som bor just utomlands sa de på radion häromdagen.
Jag kollade också På Spåret igår. Trevlig fredagkväll underhållning.
Kramar!

Västmanländskan sa...

De där crepsen ser mumsiga ut!

Josefine sa...

Jadu, de DÄR räkorna hade jag inte velat äta...=)

Äter förstås bara en sorts räkor. Färdigskalade från Willys. Åt en äcklig räkmacka på en av Tysklandsbåtarna en gång för många år sedan, och sedan dess har jag inte kunnat äta så mycket mer räkor än de jag köper på Willys.

Charlie sa ... sa...

Ska testa räkorna nästa gång! (det blir nog redan idag)
crepes var länge sedan. Gott!

På Spåret ska jag se senare idag. Tack för påminnelsen.
Duktig du är som skickar in många ansökningar!!!

Kramar!!

Annika sa...

Svenska räkor är bäst. Men de du har på bild ser lite dåliga ut ;-)
VET att det är kamerans fel!
Men, gott är det med räkor, så himla GOTT!!
De svenska.
Måste ner till IKEA snart. Meget snart...

På Spåret ska jag se i em.
SÅ kul med Vasa i förra veckan!!

Kram!!

Saltistjejen sa...

Desiree,
ja svenska räkor är så gott!!! Här finns de bara att köpa på Ikea. Som tur var verkar Ikea ha sitt eget märke med just räkor för de säljer fortfarande räkor här även efter att de slutade sälja andra märkesvaror. Men jag är glad och förhoppningsfull över att de faktiskt ska börja sälja fler varor igen (andra märken än sitt eget).
Kram!!!


Västmanländskan,
tack!


finelinan,
haha nej jag VET de ser rätt konstiga ut särskilt i färgen. Men de såg inte ut så i verkligheten. Men det blir ofta lite mysko och liksom gula bilder när jag tar kort med iPhonen inomhus då ljuset är dåligt. Kan meddela att de VAR väldigt GODA!
Synd att du fick en dålig räkmacka tidigare som gjort dig så känslig för räkor.
:-)


Lotta,
ja gör det. Och crepes var så gott!!! :-)
Tack för din uppmuntran and jobbsökandet också. Tyvärr var det ju inga regelrätta ansökningar dvs det var inga jobb jag sökte, utan endast mail om att få komma på informal interviews. Vi får se hur det går.
Kramar!!


Annika,
javisst är räkor gott!!! Och de VAR goda även om de ser nästan lite sjukligt gula ut på bilden. Men som sagt, när jag tar bilder med min iPhone inomhus i dålig belysning blir bildkvaliteten alltid rätt dålig och korten väldigt gula. Som i inlägget med sing-a-long. Där kan man också se det trots att jag försökte att quick-fixa dem lite i Photoshop för att ta bort den värsta gula färgen.
Ja just get, get var Vasa förra veckan!!!! Jag had bars varit i Vasa supersnabbt en gång när vi tog båten från Umeå. Men minns inget direkt...
Kramar och ha en fin helg!